Branżowe artykuły reklamowe - edukacja i marketing

Mokry filtr FAP - co musisz o nim wiedzieć?

Marianna Dudek 2019-02-26 0 komentarzy
Wpis

Na początku warto odróżnić filtry FAP od DPF. Jak łatwo zauważyć, są to skróty – co ciekawe – pochodzące z dwóch różnych języków.

  • DPF – diesel particulate filter (ang.),
  • FAP – filtre à particules (fr.).

Filtry cząstek stałych były projektowane w różnych koncernach. Za rozwiązanie FAP odpowiada francuski koncern PSA (czyli właściciel takich marek, jak Peugeot czy Citroen). Mokry FAP w przeciwieństwie do DPF wykorzystuje dodatek do paliwa o nazwie Eolyss. Specjalny sterownik dawkuje tlenek cyru, przez co wypalanie sadzy odbywa się w niższej temperaturze. Dzięki temu kierowca otrzymuje informacje na temat konieczności usunięcia zanieczyszczeń nawet w trakcie jazdy. Oczywiście zarówno DPF, jak i FAP z biegiem czasu się zapychają, przez co wymagają wypalania. Konieczna może okazać się także regeneracja.

Profesjonalną regeneracją filtrów cząstek stałych zajmuje się firma gozbor.pl. Co ważne, usługa czyszczenia i testowania jest dostępna również w trybie wysyłkowym – wystarczy dostarczyć i odebrać część z pośrednictwem kuriera (wysyłka gratis w przypadku filtrów do samochodów osobowych).

Firma specjalizuje się w tej usłudze dzięki dostępowi do profesjonalnej, szwajcarskiej, zaawansowanej maszyny FFSolution FH2 Double. Na tym stanowisku jest możliwe zarówno przetestowanie, jak i oczyszczenie filtra, co pozwala na pozbycie się do 98,5% sadzy i popiołów. Wszystko sprawą specjalnej metody wypłukiwania zanieczyszczeń w obiegu zamkniętym, a także osuszaniu w wysokiej temperaturze. Metoda ta jest stosowana w przypadku filtrów DPF, FAP, katalizatorów SCR i EURO 6, bez rozcinania, z kompleksowymi badaniami testowymi przed serwisem i po jego wykonaniu.

Skomentuj wpis